Ma-Ciel

vrijdag 18 juli 2014

Transfer papier

Al een hele tijd geleden kocht ik een pak transfer papier bij HEMA.
Op Pinterest kwam ik voorbeelden tegen van naam-labels, gemaakt met transfer papier; dat wilde ik ook wel eens proberen... En het moet gezegd: Dat gaat vrij makkelijk!




Deze labels gebruik ik inmiddels al een tijdje voor mijn creaties die niet gewassen hoeven te worden zoals de muziekdoosjes, slingers, memoborden, haarspeldjes-opbergers etc. (voor de overige producten gebruik ik geweven labels).



Daarna leek het me leuk om eens wat afbeeldingen op stof te printen met behulp van transfer papier alleen lag het resultaat daarvan tot gisteren ongebruikt op mijn werkkamer... tot onze jongste zoon Raf het zag! "Die wil ik op een shirt!" zei hij... Zo gezegd zo gedaan; zie hieronder het resultaat : )

Erop gestreken met Vliesofix, vast genaaid met een zigzag steek

Vlieseline aan de binnenzijde (overtollig vlies weg knippen)

Het eindresultaat!!


In dit geval is het een lief konijntje, maar een stoere tijger of bijvoorbeeld zijn favoriete voetballer (Ronaldo) zou ook heel gaaf zijn!! Dat brengt me op een idee... Straks vlug nog even een paar shirtjes halen bij de HEMA!! (En deze moest snel klaar voor zoonlief, maar anders had ik er het liefst nog een stoere geruite ster onder genaaid).

Tot gauw!

Liefs Maciƫl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten